hvordan man kan gøre java spil

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc     opdateret: 2011-06-25

Java spil er computerspil skrevet på computer-programmeringssprog " Java ". Java spil kan være lige så komplekst som skydespil-up tredimensionelle spil skrevet på andre sprog , eller som simpelt som en traditionel puslespil eller ord puslespil . Uanset hvilken type spil, de i sidste ende ønsker at skabe , kan spillet programmører begynde at lære Java spil programmering ved at kopiere de eksisterende , enkle programmer som følgende ordspil

Du skal bruge: .
Java Development Kit ( JDK ) fra java .
Søn
com .


1 .
Hent og installer Java Development Kit ( JDK ) fra java. sun. com . Begynd at skabe wordGame programmet ved at åbne op NotePad og indtaste følgende kode til spillets vigtigste klasse :
import java. io. * ;
public class wordGame
{
/**
* Constructor for objekter af klassen wordGame
* /
offentlige wordGame ( )
{
}
public static void main ( String args [ ] )
{
String strGuess ;
quizmaster QM=ny quizmaster () ;
QM . chooseWord () ;
//Open console for input
konsol c=System. console () ;
if ( c == null ) {
System. out. println ( " Ingen konsol . ");
System. exit (1) ;
}
//Loop indtil spillet er slut
while ( qm. gameOver ( ) ! ) {
qm. showGameboard () ;
System. out. format ( " Du har % d forsøg resterende \ n . " qm. getRemainingAttempts () ) ;
strGuess=c. readLine ( " Indtast dit gæt : ") ;
qm. evaluateGuess ( strGuess ) ;
} //slut vigtigste loop
if ( qm. playerWon () ) {
System. out. format ( " Du vandt! Det tog du % d forsøg . \ n " , qm. nGuessesNeeded ());
System. out. format ( qm. getWord ());
} //hvis spilleren vandt
else {
System. out. format ( " Du tabte Ordet var % s \ n . " qm. getWord () ) ;
} //hvis spilleren vandt
} //slut af de vigtigste
}
Gem filen med filnavnet " wordGame. java "i en mappe kaldet WordGame . Vær sikker på at matche den enkelte bogstav , der fandtes her, fordi Java er store og små bogstaver .
2 .
Opret quizmaster klasse , hvilket svarer til en quizmaster , som vælger ord tilfældigt , sammenligner spillerens gætte at det valgte ord og rapporter , når spilleren har vundet eller tabt . Indtast følgende program kode i en fil kaldet QuizMaster. java og gemme den i WordGame mappe, der indeholder wordGame. java filen :
import java. util . * ;
public class quizmaster
{
private endelige int MAX_GUESSES_ALLOWED=15 ;
private String GameWords [ ]={ " computer " , " fuldblods " , "exceptionelle " , " helikopter " , " Flugelhorn " } ;
private String targetWord ;
private int nTriesLeft ;
private spillebrættet gb ;
offentlige quizmaster ( )
{
nTriesLeft=MAX_GUESSES_ALLOWED ,
tilbagevenden
}
public void chooseWord ( )
{
Random obRand=new Random () ;
int i=obRand . nextInt ( GameWords. length )
targetWord=GameWords [ i ] ;
gb=nye spillebrættet ( targetWord ) ;
}
offentlige boolean GameOver ( ) {
//Der er to slutbetingelserne : spilleren vinder eller nTriesLeft går til 0
hvis ( gb. blnMatch () ) returnerer sandt ;
if ( nTriesLeft == 0 ) returnere sandt ; ellers return false ;
}
offentlige boolean playerWon ( ) {
afkast ( gb. blnMatch () ) ;
} //spiller vandt

public int getRemainingAttempts ( ) {
tilbagevenden nTriesLeft ;
} //showAttempts
offentlige String getWord ( ) {
tilbagevenden targetWord ;
} //showWord
public void showGameboard ( ) {
gb . showBoard () ;
} //showGameboard
offentlige nGuessesNeeded int ( ) {
tilbage MAX_GUESSES_ALLOWED-nTriesLeft ;
} //nGuessesNeeded

public void evaluateGuess ( String strGuess ) {
nTriesLeft -= 1 ;
gb. uncoverLetters ( strGuess ) ;
}
} //slutningen af quizmaster klasse
<. br > 3
Skab den klasse , der afdækker bogstaverne i ordet valgt af quizmaster , som matcher de bogstaver, indtastet af spilleren : i en fil kaldet spillebrættet. java , skal du indtaste følgende tekst og gemme den i samme mappe , der indeholder de øvrige wordGame filer :
import java. io. * ;
public class spillebrættet
{
private String strGameboard ;
private String strTarget ;
private String lettersTested //disse er alle de enkelte bogstaver spilleren har forsøgt at matche med
/**
* Constructor for objekter af klassen spillebrættet
* /
offentlige spillebrættet ( String str )
{
strTarget=str ;
strGameboard=new String ( str ) ;
lettersTested=new String ("");
strGameboard=strGameboard . replaceAll (". ", "_");
vende tilbage ;
}
public void uncoverLetters ( String str )
{
String strRE ;
//For gæt på en char lange , afdække alle breve i målet , der matcher
//Men behandle gætter mere end 1 tegn som et ord mod ord . Afdække alle eller ingen bogstaver
if ( str. length ( ) == 1 ) {
//sammenkæde nyt brev med bogstaver allerede testet
lettersTested=lettersTested + str ;
strRE=" [ ^ " + lettersTested + "]";
//skjul alle ikke-matchende chars : erstatte alle breve i målet , der ikke passer mønster med understregningstegn
strGameboard=strTarget . replaceAll ( strRE , "_");
}
else {
if ( str. compareToIgnoreCase ( strTarget ) == 0 ) {
strGameboard=strTarget ;
}
}
tilbagevenden
}
offentlige boolean blnMatch ( ) {
afkast ( strTarget == strGameboard ) ;
}
public void showBoard ( ) {
int i ;
for ( i=0 ; i System. out . format ( " % c " , strGameboard. charAt ( i ) ) ;
}
System. out. println ( " \ n " ) ;
}
} //slut på spillebrættet klasse
4 .
Udfyld spil: åbne en kommandoprompt ( Start > cmd ) og skrive PATH=" C : . \ Programmer \ Java \ jdk1. 6. 0_14 \ " Denne mappe bør indeholde din java compiler ( javac. exe ) . Hvis det ikke sker, finde javac. exe bruger en Windows Stifinder søgning , indtast derefter sin vej med PATH =. . . erklæring netop givet .
På kommandoprompten , skal du bruge "cd " kommando til at navigere til den mappe , der indeholder wordGame mappen . Samler alle filer med denne erklæring : javac *. java
5
Kør spillet ved at skrive " java wordGame " . . Spille spillet ved at indtaste et bogstav ad gangen , indtil du løber tør for gæt , eller du gætte ordet . Hvis du indtaster mere end ét bogstav ad gangen , spillebrættet klasse tror du forsøger at gætte hele ordet og vil ikke afsløre nogen bogstaver , medmindre du matche dem alle .
6 .
Huske og ændre spillet til at begynde at oprette dine egne spil . Du kan nemt ændre ord quizmaster vælger fra , ved at lægge mærke hvordan " GameWords =. . . " erklæring er struktureret . Du kan nemt ændre antallet af prøver spilleren har at gætte ordet med angivelse som indeholder de MAX_GUESSES_ALLOWED konstant .


Previous:hvordan du installerer Java API Next:java borderlayout tutorial



 

Kommentarer

Code:
change