Visual Basic 3d spil tutorial

Indlæg af Ingebeth Mosgaard     opdateret: 2011-10-08

Visual Basic ( VB ) er et programmeringssprog og udviklingsmiljø , som Microsoft for at forenkle programmeringen for deres Windows -styresystemet. Blandt Visual Basic 's værktøj, der er funktioner for at skabe og manipulere virtuelle 3- D objekter , som VB programmører bruge til at lave simulationer eller spil . En væsentlig fase for at skrive 3- D spil med Visual Basic indebærer roterende , skalering og flytning af objekter i 3- D rum . Disse tre tiltag er samlet kaldes objekt transformationer . Gøre din egen 3- D spil i Visual Basic giver dig mulighed for at udforme en dynamisk virtuel verden der matcher dine interesser og design ideer .

Du skal bruge:
Visual Basic udviklingsmiljøet


1
Download og spil et eller flere open source ( gratis ) 3-D spil skrevet i . Visual Basic , såsom NARC3D og Anthony 's Buttonz .
2 .
Skrive på papiret under gameplay aspekter af spillet , du gerne vil ændre, og dem , du gerne vil beholde . For eksempel kan du skrive " Dette skydespil ville give mere mening i en Wild West indstilling . " Eller " Grafikken er realistisk , men i begyndelsen niveauer er for let . Spillere bør ikke få til niveau to , indtil tjener 500 point . " Vær så specifik som muligt skriftligt ændringer , du gerne vil se i spillet .
3 .
Download kildekoden til et af de spil , du spillede , derefter udskrive hver af sine kildekode filer med "Udskriv "i opgørelsen af " File " menuen i VB udviklingsmiljøet . Læs igennem hver fil , med særlig vægt på eventuelle bemærkninger ( tekst demarked med det indre apostrof , -'-). Kommentarerne hjælpe med at forklare Spillets algoritmer .
4 .
Klik på menuen "Filer" 's " Nyt projekt -punkt for at starte en ny VB -projekt . Type spillets kildekode fra udskrifter du har lavet i det foregående trin . Denne instruktion vil uddybe din forståelse af spillets kildekode ved at tvinge dig til at læse koden omhyggeligt .
5 .
Spil retyped spillet ved at trykke på " F5 "i VB kodning miljøet . Hvis gameplayet ikke sker som du forventer , debug det , begynder med at trykke på " Stop " -knappen på værktøjslinjen for at afslutte spillet . Sammenlign kildekoden du har skrevet med den oprindelige udskrifter . Hvis det ønskes, spor ( dvs. køre ) programmet linje for linje ved at trykke " F8 . " Læs udviklingsmiljø 's tråde for søgeordet " fejlretning "for at identificere og rette fejlene.
6 .
Slet en af den kilde filer, du har skrevet , så skriv det fra hukommelsen . Henvis til filens udskriften kun efter behov . Gentag dette trin , indtil du kan skrive filen uden at henvise til udskriften .
7 .
Gentag det forrige trin for de resterende kildefilerne i spillet . Hvis du gør det vil give en forståelse for spillets logik , som du kan bruge til at begynde at ændre spillet .
8 .
Sortér liste, du skrev i trin 2 for at placere den enkleste ændringer på toppen af listen . Skriv koden gennemførelse listens øverste element . For eksempel , hvis emnet lyder " Giv Gorgon karakter kun 50 livspoint på spillets start , ikke 75 , " du kan erstatte " 75 " med " 50 " i udsagnet " Gorgon. LifePoints=75 . "

9 .
Spil modificerede spillet , og debug den efter behov med Trin 5 's anvisninger .
10 .
Skriv kildekoden til de resterende punkter på din ændring liste . Hvis den resulterende spillet stadig ligner den oprindelige , skrive og programmere kilde til en ny liste over ændringer .


Previous:hvordan man laver et flowchart for et program med mange variabler Next:hvordan man åbner en postsættet



 

Kommentarer

Code:
change