hvordan man lærer computerspil -programmering med DirectX

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc     opdateret: 2011-10-07

Hvis du er en computer programmør interesseret i computerspil , vil du ønsker at foretage springet fra konsol- baserede programmer til grafisk-baserede programmer . Det er en udfordrende skridt , da det vil indebære at anvende alt det, du har lært om objekt-orienteret programmering for at forstå de komplekse 3D -motorer , et sæt af biblioteker , der giver dig at programmere 3D -spil og samtidig fokusere på dit spil . DirectX er en sådan populære 3D spil motor til Microsoft Windows

Du skal bruge: .
Microsoft Visual Studio ( eller en aktuel Microsoft C + + udviklingsmiljø ) .


1 .
Lær at programmere i C + + . C + + er det arbejdshest sprog moderne spiludvikling , som i begyndelsen af det 21. århundrede . Mens nyere , højere niveau programmering sprog er blevet brugt til at udvikle spil til internet-baserede platforme , C + + er mest brugt til PC-spil . DirectX integreres med Microsoft 's C + + udviklingsplatforme , og udnytter objekt -orienteret programmering begreber du vil lære , samtidig med at erhverve sproget . Vide hvordan man kan udvikle C + + -programmer til Windows er en væsentlig forudsætning for at gøre 3D- spil med DirectX .
2 .
Hent og installer den aktuelle version af DirectX Software Development Kit . Det kan findes i Microsofts Download Center , og indeholder de biblioteker, du skal bruge DirectX 3D-motor .
3 .
Læs om fælles markedsordninger (Common Object Model ) og rendering pipeline . Det er to centrale ideer til at forstå og bruge , DirectX . Markedsordninger er de enkelte objekter , eller komponenter , der tilsammen udgør den 3D miljø , du opretter . De er vigtige for opbygningen af din 3D-miljø , og korrekt forståelse af dem kan give dig mulighed for at gøre fastholde dit spil i hele dens levetid lettere ved at kunne frigøre opdatere patches , i stedet for helt nye programmer . Præstationen rørledningen er serie af trin , som den kode , du skriver til dit 3D-miljø er oversat til billeder på skærmen . Det er to vigtige principper at danne en ramme for detaljerne i at bruge DirectX .
4 .
Læs om 3D koordinatsystem , 3D -modeller , og hvordan de er opbygget , skyggefulde og farvet . Disse er grundlæggende begreber i opbygningen af 3D-objekter , og kombinere dem i fuld miljøer . DirectX er et bibliotek , der giver dig mulighed for at konstruere 3D-objekter , men skal du først kende detaljerne i , hvad du ønsker, at 3D- motoren at gøre .
5 .
Lær hvordan du opretter vinduer og sætte figurer i dem . Når du kender alle disse ting , vil du vide det grundlæggende i at bruge DirectX .

gode råd og advarsler


  • Den bedste måde at lære at bruge enhver udvikling værktøj er at bruge det . Kom op med et projekt , og når du har nået grænserne for de grundlæggende begrebsmæssige rammer for, hvordan dit værktøj (i dette tilfælde , DirectX ) værker , simpelthen forskning , hvordan man gør , hvad du skal gøre . Lærer ved at gøre .


  • Previous:hvordan man kan sortere VBS objekter Next:hvordan man åbner en postsættet



     

    Kommentarer

    Code:
    change