kompilere c ++ program på windows

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg udarbejder C ++ på VS 2005.
Hvornår og hvorfor bruge #include og hvornår og hvorfor bruge pre-decleration som class XXXX?
Hvad er fordelen ved at bruge hver indstilling, og hvilken er præffered?


Jeg ville også være glad for en god tutorial om kompilering.

Bedste reference


Altid foretrække fremadgående angivelse, når det er muligt. Ændringer i den omtalte klassefil vil ikke udløse genkompilering af cpp-filer, herunder klassen ved hjælp af den foruddefinerede en. Dette reducerer en smule afhængighederne.


På hvert sted, hvor du effektivt bruger klassen XXXX, skal du medtage den overskrift. Hvis du kommer fra klasse XXXX, skal du også inkludere overskriften.

Andre referencer 1


En headerfil bruges til at indeholde deklarationen af ​​enheder, som er defineret i separate kompileringsenheder. Hvis du ikke havde en headerfil, skal du indtaste sådanne erklæringer i hver kompileringsenhed (som i det væsentlige hvad #include gør for dig, indsætter den indeholdt tekst på det pågældende tidspunkt i filen, men hvis du ikke brugte det et overskrift, du skal gøre det flere gange, og det er både fejlagtigt og vanskeligt at vedligeholde, når koden ændres.


Du bruger derved en erklæring direkte i .cpp-filen, hvis det symbol, der defineres, kun bruges nogensinde inden for denne kompileringsenhed og derfor ikke har brug for global synlighed. I tilfælde af dataanklarationer erklærer du også typisk, at de er statiske for at give dem omfang begrænset til kompileringsenheden.