windows - Game Maker Studio brugerdefineret spil launcher til opløsning

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Så jeg har arbejdet på et spil i game maker studio (standardudgave, spillet jeg laver er til Windows) i nogen tid nu. Det har gået fint, men når jeg tænder fuldskærm bliver grafikken meget meget fuzzy og forvrænget. Jeg fandt en løsning på dette ved at dreje interpolation i de globale indstillinger, men i så fald ser sprites sig revet i fuldskærm. Spilvisningen er 1024 x 768. Jeg ved, at mit problem skyldes det faktum at grafikken bliver forøget ujævnt. Så jeg troede jeg kunne lave en brugerdefineret spilstarter, der satte skærmopløsningen (ikke spilopløsningen, men den faktiske skærmopløsning af windows) til at være 1024 x 768 og derefter skifte tilbage, når spillet lukker .Jeg gjorde det ved at bruge en batch-fil, jeg konverterede til et .exe og et program kaldet 'QRes.exe', og det fungerede fint, men mit problem er, at programmet 'QRes.exe' er ophavsretligt beskyttet (der er et copyright-besked i konsollen, når du bruger den), så jeg vandt ikke kunne bruge den, når jeg frigiver mit spil i sidste ende.


Så er der en måde at oprette en brugerdefineret launcher til mit spil, som ændrer skærmopløsningen til 1024 x 768 og derefter tilbage til den beslutning, der var før, uden at bruge nogen ophavsretligt beskyttede programmer som denne


Her er koden, som jeg brugte med 'QRes.exe' (Bemærk at jeg ikke er udløbet med batch-filer, jeg fandt koden for at få den aktuelle skærmopløsning på dette websted, resten skrev jeg mig selv, da det indebærer meget lille viden om batch-filer og er meget enkel kode)


@echo off

for /f "delims=" \%\%# in  ('"wmic path Win32\_VideoController  get CurrentHorizontalResolution,CurrentVerticalResolution /format:value"') do (
  set "\%\%#">nul
)

echo \%CurrentHorizontalResolution\%
echo \%CurrentVerticalResolution\%

QRes.exe /x:1024 /y:768

"GAME.exe"

QRes.exe /x:\%CurrentHorizontalResolution\% /y:\%CurrentVerticalResolution\%

Bedste reference