opengl - 2D grafik acceleration i SDL2 til Windows spiludvikling

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg bruger Pascal og SDL2.0.5 til 2D-spiludvikling til Windows, og da udviklingen skrider frem, begynder det at vise rammeprisfald, især da jeg bruger hver framepartikler. Jeg bruger ikke grafik acceleration. Jeg bruger bare SDL2 API. Jeg vil gerne spørge dig:



  • For Windows skal jeg vælge OpenGL eller Direct3d?

  • Vil jeg se ubetydelig ændring i min spil ydeevne?


Bedste reference



  Jeg bruger ikke grafisk acceleration.



Er du sikker? SDL2 bruger standard acceleration som standard, medmindre du opretter din renderer eksplicit med SDL\_CreateSoftwareRenderer, eller hvis du ikke bruger SDL\_Renderer i første omgang.



  For Windows skal jeg vælge OpenGL eller Direct3d?



Hvis du bruger SDL\_Renderer, skal du sørge for at du bruger SDL\_CreateRenderer, og SDL bruger det, som det synes er bedst for den platform, den kører på.


Ellers betyder det ikke rigtig noget, især for et 2D-spil. Mens det på ét system kan en API være bedre end den anden, på et andet system kan det modsatte være sandt. Når man ser på det store billede, er begge gennemsnittet grove Det samme med hensyn til ydeevne. Da du ikke er bekymret for portabilitet, skal du vælge den, der ser bedst ud for dig.



  Vil jeg se ubetydelig ændring i min spil ydeevne?



Ja. Hardware acceleration er hurtigere i næsten alle tilfælde. Den eneste undtagelse, der kommer til at tænke på, er, når du skal lave rammer pixel efter pixel.