unity3d - ARToolkit applikation implementering på WIndows

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg forsøger at bruge ARToolkit og Unity til at oprette en selvstændig Windows-applikation. Jeg kan lade det fungere i Unity Editor efter instruktioner på ARToolkit officielle hjemmeside.


Når jeg klikker på Build Settings -> Build for Windows platform, får jeg .exe-filen, men når jeg forsøger at starte den, ser jeg kameraets indhold, men det ser ud til ikke at kunne registrere markøren.


Er der nogen særlig indstilling for at tillade tilbagekaldelse af markør i et implementeret Windows-program?


Jeg er bange for at den ikke kan finde markørspecifikationerne. Hvordan kan jeg fejle, hvis markørgenkendelse virker korrekt? (fx tilføjelse af nogle logkode).


Jeg har allerede tjekket for at have valgt den rigtige scene som forklaret i dette indlæg.


Jeg har også prøvet det grundlæggende eksempeleksempel på ARToolkit uden succes.


Under byggeprocessen vises en fejl vedrørende vcredist.exe (vist nedenfor), men jeg har allerede installeret vcredist til Visual Studio 2013, og jeg tror ikke, at det er relateret til problemet, fordi kameraet åbner korrekt.


FileNotFoundException: ../Desktop/test/test\_Data/Plugins/vcredist.exe does not exist

Bedste reference


Jeg løst på denne måde:



  • Ændre den scene, der blev anvendt til implementering som forklaret i dette indlæg;

  • slette gamle genererede Unity-projekter;

  • genopbygning af projektet.



Tidligere byggede jeg i samme mappe .exe og sandsynligvis var der noget, der ikke blev opdateret korrekt.