windows - Python og indfødte GUI

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg kontrollerede nogle andre spørgsmål og hjemmesider, og jeg er kommet til den konklusion, at Python tillader (korrigere mig, hvis jeg er forkert) dig til at lave GUI-programmer ved hjælp af forskellige platforme-værktøjer som Qt, wxWidgets og nogle andre.
Men hvad hvis jeg ikke vil have platformsportabilitet. Primær, jeg vil udvikle indbygget applikation ved hjælp af native biblioteker som Cocoa for Mac, native biblioteker i Windows til vindue, GTK til GNOME og Qt til KDE apps, der er forskellige med forskellige kode. kode er ikke et problem her. Kan jeg gøre det? Jeg behøver bare ikke at have platform-portabilitet, men jeg skal lave indbyggede apps?


Enhver indsigt fra pro-programmører?

Bedste reference


På Windows har PyWin32-projektet bindinger til Win32 API (og til MFC, hvis du allerede ved det.) [2]


På OS X kan du bruge PyObjC til at skrive kakao programmer - se deres eksempler [3] [4]


 Bemærk, at jeg generelt er enig med @Ignacio's råd her. I de fleste tilfælde er det svært at retfærdiggøre den ekstra omkostning & besvær med at opretholde separate platforme baseret på platformen. OTOH, jeg har fået kunder afvist brug af wx på Mac-projekter, fordi de siger, at det ikke genererer apps, der ligner ægte Mac-apps.

Andre referencer 1


Spild ikke din tid. Brug wxPython, som vil bruge det native værktøjssæt til dig.

Andre referencer 2


Tjek Venster. Det er en ctypes -baseret wrapper over Win32 API. [5]


Selvom jeg må tilstå, at jeg aldrig brugte den, så jeg bare over og brugte sin WinCE-port (VensterCE) lidt.