c # - Toolbar på højre side af skærmen i wpf

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg forsøger at lave en WPF-applikation, hvor der findes en trækbar værktøjslinje på skærmen, hvorigennem brugeren kan vælge forskellige typer værktøjer og bruge det på lærred. Også kan nogen fortælle mig, hvordan man laver et gennemsigtigt lærred. Et godt eksempel ville være fra dette billede, hvor der er træk i værktøjslinjen på højre side af billedet. Og brugeren kan også arbejde på ethvert vindue, han ønsker. Jeg er ny til WPF, og jeg forsøger at finde en løsning på mit problem i et stykke tid nu. Kan nogen lede mig i den rigtige retning ... [3]

Bedste reference


Baggrund DP standardværdien er null. Når en baggrund er indstillet til null, vises den viste farve, hvide og museinteraktioner virker ikke. Du skal indstille lærredens, listeboxens og listeboxidets baggrund for gennemsigtighed for at se baggrunden for moderkontrollen


<Canvas Background="Transparent"/>

Andre referencer 1


Snarere end en værktøjslinje, tænk på det som et vindue.

Jeg ville tage et kig på avalondock.


Et gennemsigtigt lærred:


<Canvas Background="Transparent"


Som en side er dette et par trin på fra wpf begynderniveau.


Hvis du kigger på dette:

https://imgur.com/4n7vH8k[4]


Brugeren designer et spil scenario. De trækker enheder ud af panelet til venstre (det er et treeview) på lærredet til højre. Kun dette er ikke kun et almindeligt lærred, det er en itemscontrol med et lærred som varerpresenteret. Det giver mig mulighed for at skabelere enhederne fra en samling af enhedsvisningsmodeller. Det bruger mvvm-mønstret.

Hvis du ikke kommer på tværs af denne teknik, er det lidt mærkeligt. Her er et par prøver for at se på, hvilke skabeloner ud forskellige visningsmodeller i forskellige UI objekter. Https://1drv.ms/u/s!AmPvL3r385QhgooJ94uO6PopIDs4lQ
https://1drv.ms/u/s!AmPvL3r385QhgooLcGrZOSwFswa-Dg

Datatypen bruges til at bestemme, hvad du får i visningen for, hvilken visningsmodel. [5] [6]


Du har lidt af en komplikation, fordi du besluttede, at du vil have et dockable panel, der kan bruges i flere vinduer. Måske er det ikke et must.


Træk dråbe i min app, men drag ikke rent faktisk dråbe og stoler på et underligt aspekt af et lærred. De klipper ikke, så du kan tilføje noget til et lærred, men få det placeret uden for lærredet.

Når du begynder at trække en enhed, sættes det til siktmodellen i samlingen, der er bundet til mine enheder, der kontrollerer det. Det skabeloner det ind i lærredet som et stykke. Jeg trækker placeringen i forhold til lærredet, så det har en negativ X aspekt, som jeg binder til Canvas.Left.

Hver enhed er inde i en tommelfinger. En tommelfinger er rektanglet du trækker op og ned på eller side til side på en skyder. De er designet til at trække. Denne måde at trække er glat, og jeg kan nemt have en enhed under markøren, som s bliver trukket.