c ++ - QT kan ikke indlæse OPENGL eller ANGLE

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg sammensatte QT statisk med følgende flag:


configure -recheck-all -strip -prefix "C:Qtqt\_d\_gl" -platform win32-msvc -static -release -opensource -confirm-license -opengl dynamic -nomake examples -nomake tests


Jeg forventer, at det kan understøtte både OpenGL og ANGLE.


Når jeg kører et program, som jeg har bundtet med denne QT på Windows 10 (nyt uden ekstra installationer), får jeg følgende fejl:


Warning: QWindowsEGLStaticContext::create: Could not initialize EGL display: error 0x3001
Warning: QWindowsEGLStaticContext::create: When using ANGLE, check if d3dcompiler\_4x.dll is available


Og i sidste ende kan jeg ikke få OpenGl eller ANGLE (programmet skal spille video, så i nogle computere får jeg kun lyd (i de fleste computere (inkludere flere sej 10) kontrollerer jeg dette, og det fungerede fint, kun i en bestemt windows 10 det har ikke fungeret.).


Jeg har inkluderet denne DLL-liste med EXE:


libEGL.dll
libGLESv2.dll
OpenAL32.dll
ass.dll
libass.dll
opengl32sw.dll
d3dcompiler\_47.dll


Selv om alle de krævede filer angiveligt er på plads (i samme mappe som min eksekverbare fil), får jeg stadig de ovennævnte fejl.


Jeg antager, at hvis jeg installerer DirectX, vil situationen blive løst, men på dette tidspunkt vil jeg ikke installere det. Der er ingen grund til, at der er behov for yderligere installationer, da Windows 10 leveres med DirectX 11 pre installeret og der er støtte til ANGLE, er det ikke klart for mig, hvordan det ikke virker ...


Har nogen fundet dette problem før og kender løsningen? Måske er det en kendt fejl eller måske har jeg ikke rigtig konfigureret QT korrekt?


Tror du, det er en fejl?

Bedste reference