Hvordan organiserer jeg Windows og Android opbygget af mit C ++-spil?

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg vil gerne udvikle en Windows-build af mit Android-spil til test og demo formål. Det meste af min kode er C ++, der bruger OpenGL til at gengive, med et tyndt Android/Java-lag, der videresender berører begivenheder og indlæser ressourcer.


Min første tanke var at lave et Visual Studio-projekt til min Windows-version, som jeg er bekendt med og debuggeren er fremragende.


Kan jeg få lignende C + + debugging funktionalitet med Eclipse & CDT? Det virker mere tidligt at have alle versioner fra samme IDE, og det ville være rart at blive mindre afhængig af proprietær software. Ville jeg kunne tilføje en Windows-opbygningskonfiguration i CDT, skifte over og have IDE-lanceringen & Fejlfind min Windows-version i stedet? Eller vil jeg komme ind i en verden med smerte, der sætter dette op?


Er der andre tilgange, jeg ikke har overvejet? Alt råd velkomne!

Bedste reference


CDT er et perfekt godt Windows-udviklingsmiljø. Bare sørg for at du har installeret Windows SDK. [1]


Hvis bekymringen er, at Visual Studio lægger meget af den Windows-specifikke kode på plads for dig, kan du overveje at starte et nyt projekt i det. Jeg undgår MFC. Opret bare et nyt Win32-projekt, så kan du tage den kode og bruge den som grundlag for dit Eclipse-projekt, der foldes i den platform-uafhængige kode fra dit originale Android-spil.

Andre referencer 1


Du kan nemt komme op med en cross-IDE-løsning ved hjælp af makefiles. Jeg tror, ​​at cmake kunne hjælpe dig her. [2]

Andre referencer 2


Du kan prøve MPC. Det kan generere VS-løsninger eller Eclipse CDT-projekter (og nogle flere). Jeg har brugt det på mit tidligere job, og det er virkelig pænt, når du kommer på hænge af det (som ikke bør være meget svært). Jeg er ikke sikker på, hvor godt det virker i en
cross-compilation miljø, som vi brugte det til at bygge vores projekt på pc til Linux/Windows. [3]

Andre referencer 3


Der er ingen grund til, at du ikke bør kunne bruge Eclipse på WIndows også.


Så vidt jeg ved selv (jeg har ikke brugt Eclipse til C ++ så meget), har Visual Studio stadig den bedste debugger. (Det kan også være en god kode sundhedskontrol for at kompilere det med mere end en compiler). være grunde til at gå med VS også.


Hvis du beslutter dig for at gå med VS til Windows-versionen, vil du måske se på CMake til styring af build-systemet, da det kan generere Visual Studio-løsninger samt makefiles og stort set alt andet, du måtte bruge til at opbygge.