c - Hvilke meddelelser sendes, når jeg ringer til IDirect3DDevice9 :: Reset

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



MSDN-dokumentationen (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb174425\%28v=vs.85\%29.aspx) siger, at 'Direct3D 9-applikationer kan forvente, at meddelelser sendes til dem under dette opkald. ' Præcis hvilke meddelelser skal ansøgningen forvente at blive sendt til sin WndProc-funktion?

Bedste reference


Så vidt jeg ved, betyder det bare 'de sædvanlige meddelelser'. Som i sendes meddelelser normalt til din app, så du vil stadig modtage beskeder, når musen bevæger sig, eller hvis brugeren prøver at lukke vinduet eller nogen af ​​de andre begivenheder, der forårsager meddelelser, der skal sendes til din proces.


Jeg tror, ​​at de blot siger, at du skal være sikker på, at du håndterer denne situation (hvis musen bevæger sig, skal du ikke prøve at omdrage markøren, hvis enheden er midt i nulstillingen)


Husk, at Direct3D og Windows-meddelelsespumpen (eller for den sags skyld hele vindueslederen) ikke ved noget om hinanden. Det er derfor, du skal gøre alt det hårde arbejde, når du skifter mellem vinduet og fuldskærmstilstanden. DirectX only kender til enheden og hvordan man skriver til HDC den ' s bundet til. Det sender dig ingen specielle meddelelser, og det håndterer ikke nogen beskeder til dig.


Så de siger simpelthen, 'Don 't antage, at Windows vil stoppe med at sende dig meddelelser, bare fordi din enhed er i travl nulstilling'.