c ++ - Hvordan kompilerer du Box2D for Code :: Blocks/MinGW32 under Windows?

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg har fundet lignende spørgsmål på internettet, hvoraf ingen hjalp mig. Koden :: Blokerer arbejdsområde og projektfiler inkluderet DO genererer .a filer, og jeg har flyttet dem til Codeblocks/MinGW/lib, og jeg har flyttet Box2D-mappen til Codeblocks/MinGW/include og alligevel giver HelloWorld.cpp-eksemplet mig stadig disse fejl. [1]

Bedste reference


Ligner de projektfiler, du plejede at opbygge .en manglede nogle filer. Filen nævnt i fejlmeddelelsen er en, der blev fjernet fra Box2D efter v2.1.2, så jeg gætter på, at du bruger 2.1.2 kildekode (eller deromkring) med projektfiler fra en anden kilde?


Under alle omstændigheder er det helt enkelt at indstille dem selv. Højreklik på 'Engine' -projektet i 'Management' -projektet, vælg Fjern filer og klik på OK for at fjerne alt.


Fjern kode :: blokker box2d filer


Nu gør det samme og vælg Tilføj filer rekursivt, vælg den mappe, der indeholder Box2d.h-fil:


Kode :: blokker tilføj box2d rekursivt


Klik på OK et par gange, og du er færdig.


I dit tilfælde, siden du havde bygget det allerede, ville jeg forvente, at det var ok nu, men for alle, der ankommer her, der ønsker at opsætte en projektfil fra bunden, skal du også angive søgebanen til Box2D-overskrifterne.


For at gøre dette skal du i samme højreklikk menu vælge: Egenskaber -> Projektindstillinger fanebladet -> Projektets build options-knap -> Søg fanebladet -> Tilføj knap. Vælg nu overordnede mappe af den du lige har valgt ovenfor.