Udvikling på Windows

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



OKAY. Så jeg ved, at der er Visual Basic og C #, og jeg er i øjeblikket i en klasse for C # nu. Men sig at jeg vil udvikle et 3D-spil? Hvilket sprog, platform og værktøj ville jeg bruge? Hvad med en internetbrowser? Ville det være det samme?


Jeg antager, hvad jeg spørger, hvordan udvikler folk som f.eks. Hos Google eller Blizzard deres software til Windows? Skal de ende med at gøre noget drastisk anderledes for OSX? Jeg ved, at de nok ikke er en måde at gøre det på , men er der en fælles måde?

Bedste reference


For et 3D-spil, der bruger C # eller VB/.NET platform, går jeg til Microsoft XNA. Da du er i skole kan du downloade den gratis @ www.dreamspark.com, du skal bare have en .edu-adresse og dig kan få et væld af ressourcer fra dette websted, herunder Visual Studio Pro 2008, 2010 og XNA Game Studio.


En anden god platform er OGRE. OGRE er i C ++, men har også en port til C #.


Folk som Google/Blizzard bruger sandsynligvis almindelige eller stærkt tilpassede 3D-runtime-motorer og bygger sig ud af det. Typisk bruger de motoren i samarbejde med en 3D Graphics Suite som 3DS Max eller Lightwave Studio eller Endelig Cut Pro eller Maya 3D. Alle undtagen Final Cut er tilgængelige på de fleste platforme.

Andre referencer 1


Jeg ville starte med at se på XNA-udvikling med DirectX til Windows-spil http://msdn.microsoft.com/en-us/aa937791[1]


her er nogle oplysninger på wikipedia også http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft\_XNA[2]

Andre referencer 2


Traditionelt er svaret C ++ og faktisk aktuelle browsere og AAA-titelspil (multi-million $ $$ fra de store spil beslutningstagere) vil sandsynligvis være i C ++


Årsagen til det er for det meste en blanding af historiske og præstationsmæssige grunde.


For browsere, hvis du ikke har arbejdet og forstået, hvordan eksisterende fungerer, er det ikke noget, du vil tackle.


C # med XNA-rammen er et fint udgangspunkt for at komme ind i spil (2D eller 3D), og der er masser af vejledninger derude.


Generelt hvis du primært målretter mod Windows, er C # formentlig din bedste indsats for øjeblikket. Der er Mono, der giver dig mulighed for at køre dine C # programmer i Linux og OSX, så længe du ikke bruger Windows-specifikke funktioner (eller har mulighed for at udelukke dem eller falde tilbage på noget andet)


Realistisk set selvom i 95\% af tilfældene er du i orden med det sprog du vil udvikle i, da de fleste har støtte på de 3 hovedplatforme. Når du får mere erfaring på forskellige sprog, kan du begynde at dømme om, hvad ' s mere passende til dit specifikke projekt, men når du først starter, er det vigtigste først at lære at få noget til at fungere.