iPhone SDK på Windows (alternative løsninger)

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg ved, at der ikke er nogen officiel SDK til Windows, hvilket er meget irriterende. Er der nogen måde at udvikle applikationer på en Windows-computer, på anden måde end at køre et Mac OS i VMware? Jeg ved, at du kan gøre det med Xcode, men det er også kun for Mac   OS   X. Google-søgninger har afsløret absolut ingenting.


Hvis jeg ikke kan bruge SDK eller Xcode, kan jeg bare kontrollere syntax eller noget og bare lave min kode i Notesblok og gemme den med den korrekte udvidelse? Jeg har ingen idé om, hvorvidt jeg ville kunne gøre det, sandsynligvis fordi jeg aldrig har prøvet SDK'en og sandsynligvis aldrig vil uden at købe en Mac.

Bedste reference


Du kan nemt opbygge en app ved hjælp af PhoneGap eller Appcelerators Titanium Mobile. [1] [2]


Begge disse fungerer i det væsentlige som en WebKit wrapper, så du kan opbygge din applikation med HTML/CSS/JavaScript. Det er også en smuk bærbar løsning, men du er lidt begrænset i hvad du kan lave - det vil sige ingen intensiv gengivelse eller noget. Det afhænger virkelig af hvad du søger.

Andre referencer 1


Jeg kiggede på dette, før jeg købte en Mac Mini. Svaret er i det væsentlige nej. Du skal stort set købe en Leopard Mac til at gøre iPhone SDK-udvikling til apps, der kører på ikke-jailbroken iPhones. [3]


Ikke at det er 100\% umuligt, men det er 99,99\% urimeligt. Kan lide at skifte pærer med dine fødder.


Ikke kun skal du være i Xcode, men du skal få certifikater til nøgleringslederen for at kunne have Xcode og iPhone kommunikerer. Og du er nødt til at indstille alle slags indstillinger i Xcode lige højre. [4]

Andre referencer 2


Du kan gøre, hvad saurik fra Cydia gør, og skriv din kode på en pc og derefter opbygge den på selve iPhone (det er en Mac, teknisk!), Når du jailbreak det. Men du får ikke Interface Builder, så du reelt skaber brugergrænseflader i kode for hånd. Det er også ret svært at faktisk sende din app uden en Mac.

Andre referencer 3


Nej, du skal have en Intel Mac af en slags. Jeg gik til Best Buy og fik en 24 'iMac med 4G RAM til $ 1499 ved hjælp af deres 18 måneder ingen interesseforfremmelse. Jeg betaler en minimumsbetaling på noget som $ 16 om måneden. Så længe jeg betaler hele sagen inden for 18 måneder - nej interesse. Det var den eneste måde jeg fik på iPhone udvikling.

Andre referencer 4


Der er en anden løsning, hvis du ønsker at udvikle sig i C/C ++. http://www.DragonFireSDK.com giver dig mulighed for at opbygge iPhone applikationer i Visual Studio på Windows. Det er værd at kigge - se sikker. [5]

Andre referencer 5


Teknisk kan du skrive kode i et .NET sprog og bruge Mono Framework (http://www.mono-project.com/) til at køre det på iPhone. Jeg har aldrig set nogen gøre dette fra bunden, men de folk, der skriver Unity Game Development platformen (http://unity3d.com/), bruger det til at gøre deres spil iPhone kompatible. Spillet er skrevet i .NET , og så giver de en iPhone skal med Mono-rammerne, der gør det muligt at køre på iPhone. Jeg ved ikke, om de har bidraget alle deres modifikationer til Mono tilbage til open source-arkivet, men hvis du er seriøst om at skrive iPhone apps uden for Mac-miljøet, kan det være muligt. [6] [7]


Når det er sagt, tror jeg, du kunne dumpe uger til at få det til at fungere, og det er måske bedst at investere i en Mac i stedet :-)

Andre referencer 6


Dette kommer virkelig ned til, hvor meget du sætter pris på din tid. Som de andre plakater har nævnt, er der et par måder, du kan bygge iPhone apps uden en Mac. Du hopper dog igennem alvorlige hoops, og det vil være meget sværere og tage længere tid end det ville med den rette udviklingskæde.


Du kan købe en brugt Mac Mini til et par hundrede bucks på eBay. Hvis du er seriøs om at gøre iPhone udvikling, vil du gøre dette tilbage i gemt tid meget hurtigt. [8]

Andre referencer 7


Ingen har opdraget hackintoshen. Hvis du har understøttet hardware, kan det være den bedste løsning. [9]

Andre referencer 8


Der er to måder:



  1. Hvis du er tålmodig (kræver Ubuntu corral pc og Android SDK og noget tungt terminal arbejde for at få det hele oprettet). Se Brug af 3.0 SDK uden at betale for privilegiet . [10]

  2. Hvis du er umoralsk (kræver Mac   OS   X Leopard og virtualisering, der kun kan opnås gennem stor bekostning eller piratkopiering) - fjern plads fra følgende link.
    htt p://iphonewo rld. codinghut.com/2009/07/using-the-3-0-sdk-uden-betalende-for-privilegiet/



Jeg bruger selv Ubuntu-metoden.

Andre referencer 9


http://maniacdev.com/2010/01/iphone-development-windows-options-available/[11]


Tjek denne hjemmeside, de har vist mange løsninger.



  1. PhoneGap

  2. Titanium mv.