grafik - DirectX Overlay i et vindue

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg skal være i stand til at indstille et overlejret grafikområde (via DirectX/DirectDraw-metoder) på ethvert sted på skærmen eller i det mindste at bruge det inden for et vinduesvindueområde. Nogen kunne gøre dette?

Bedste reference


Jeg tror, ​​hvad du vil have, er et 'lagdelt vindue'. Her er et eksempel, der viser, hvordan man laver lagte vinduer med DirectX (og OpenGL). [1] [2]


Et lagdelt vindue giver dig mulighed for at gøre dit normale vinduesramme gennemsigtigt (eller semiotransparent), så indholdet du tegner vil synes at 'flyde' over skrivebordet og andre vinduer.

Andre referencer 1


Vi har for nylig oprettet en lignende applikation, hvor vi brugte C # til alle GUI stuff og DirectX til hurtig 3D i et vindue. C # var fremragende til hurtig GUI udvikling, men GDI + var ikke hurtig nok til vores program. Så vi overstyrede WndPrc-funktionen i et panel inde i vores C # -vindue, og overførte al kontrol af museventyr og maleri til C ++ dll. Resultatet var glat og lad os kombinere alle aspekter af hurtig applikationsudvikling sammen med en kompleks 3D-backend.