windows - Find WGL med MinGW

Indlæg af Hanne Mølgaard Plasc

Problem



Jeg har skrevet et passende lille program i C, der skaber et vindue. Jeg har dog problemer med at tilføje OpenGL-gengivelseskonteksten og forskellige funktioner til den.


GetDC, ChoosePixelFormat, SetPixelFormat - alle wgl funktioner, som jeg forstår det. Jeg troede, at disse kan være specifikke for Visual C ++, men det ser ikke ud til at være tilfældet - medmindre de er blevet radikalt ændret til kun C ++; mængden af ​​fejl sammenlignet med MinGW er fantastisk.


Hvor kan jeg finde WGL?
Hvordan kan jeg tilføje det til MinGW?


(Lige relateret kildekode kan findes her: http://pastebin.com/eMWLqL6h) [1]

Bedste reference


Download og installation af følgende biblioteker i MinGW/lib løst alle problemer:


win32api
wing32
GDI
GDI32
GDIPlus
OpenGL
opengl32


Disse kaldes i orden af ​​gcc. Ikke længere er der ubestemt eller modstridende definere fejl.


Headers behøver kun at være:
GL/gl.h
windows.h